søndag 21. mars 2010

Årets Skånske naturfotofestival er over

Den fjerde skånske naturfotofestivalen ble en publikumssuksess med fullsatte foredrag. For Natur&Foto var dette en viktig plass å vise seg frem. Mange kom innom vår utstilling, og vi fikk med dette mange nye abonnenter.

Av foredragene fikk jeg med meg Claes Grundsten, kunsten å portrettere et landskap. Et interessant foredrag med mye flotte bilder, spesielt fra Sareks fjellverden. Jeg passet også på å få med meg Patrik Olofsson foredrag om rovfugler i Skåne. Med radiosender har han blant annet fulgt fiskeørna til deres overvintringsområder i Vestafrika. Det er en fantastisk reise som disse rovfuglene gjør hvert år. I tillegg til foredragene var det også utstilt mange flotte bilder i utstillingslokalene.

Arrangørene av skånsk naturfotofestival gjorde en kjempejobb. Det tekniske gikk også på skinner med lyd og det hele. Jeg holdt et foredrag om Grønland, og projektoren var perfekt innstilt. farger og kontrast i bildene var som det skulle være.

På en festival som dette treffer man også igjen mange venner. Det er en viktig del av en slik festival. Man skal ha det sosialt, spise god mat og hygge seg. Jeg ser alt frem til neste års festival, håper da at enda fler nordmenn tar turen ned til Skåne.

Mange takk til arrangørene for en flott festival, vi sees neste år.

Se bilder fra festivalen ved å følge denne linken



2 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg hadde det i bloglovin min, men fikk aldri oppdateringer, og det var da ikke rart, for den var registrert med forrige nettadressen din. =) Jaja. Nå får jeg lagt til rett adresse, og titte innom av og til. Naturfoto er jo bare flott!

    SvarSlett
  2. Dette var sikkert en fin festival. Det kunne kanskje vært morsomt å prøve å få til noe slikt selv. 11. og 12 februar 2010 skulle vel passe fint.

    John

    SvarSlett

Hei!
Velkommen til å legge inn din kommentar på Natur & Foto sin blogg.