søndag 18. desember 2011

Natur&Foto 800 sider – 800 bilder

Natur&Foto er nå ferdig med to årganger – totalt ni magasiner. Til sammen har vi produsert 812 sider med rundt 810 bilder, signert hele 230 ulike fotografer. Det er like mye som fire bøker på 200 sider hver. I dag koster ei bok ca. 400 kroner. Det vil si at 4 bøker koster 1600 kroner. Våre to årganger koster derimot rundt 600 kroner i abonnement. Leserne får med andre ord veldig mye valuta for pengene. I tillegg har vi gitt ut boka med de premierte bildene i Nordic Nature Photo Contest. Den er på ca. 130 sider.

Vi visste at naturfotointeressen var stor da vi ga ut første nummeret i 2010, men ikke så stor…Vi klatret raskt til 1000 abonnenter og så til 2000. Men antall abonnenter stoppet ikke med dette. Nå har vi passert 4000, og nye abonnenter tikker fortsatt inn nesten hver dag. I tillegg har vi bra løssalg, så totalopplaget ligger på 12 000 eksemplarer.

Har du spennende bilder og historier, så send dem inn til oss. Vi kan ikke love noe, men er alltid interessert i å vurdere bra saker. Til nå har vi ikke hatt noe problem med å fylle opp bladene med spennende stoff. Det produseres nemlig utrolig mye bra bilder der ute.

Neste år utvider vi virksomheten ytterligere med kurs- og reisevirksomhet. I løpet av kort tid ble to kurs på Langedrag fulle, og det tar heller ikke lange tiden før novemberkurset neste år er fullt. Turen til Finland er fullbooket og vi vurderer å sette opp en ekstra tur. For oss som jobber i Natur&Foto er dette utrolig inspirerende, og vi kan love at det kommer til å bli tilbud om flere turer og kurs i tiden som ligger foran oss.

Så langt – takk til alle som leser Natur&Foto. God jul og ta mange gode bilder!

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med to flotte årganger. Synes det er mye interessant å lese og mye fine bilder. Gleder meg til hvert blad som kommer i posten.

    SvarSlett
  2. Jag tycker natur & foto kompletterar Camera Natura på ett utmärkt sätt. Fortsätt på den här vägen och jag finns med som prenumerant!

    SvarSlett
  3. Jeg sa jeg skulle abonnere på bladet hvis jeg kunne få det bladet med hjorten på (grønn bakgrunn)som ligger nederst på bildet over. Men de kunne ikke skaffe det. Rart at det skulle være så vanskelig. Jeg ble da så skuffet at jeg ville ikke ha abonnementet. For jeg tror at hvis de hadde gjort en bitteliten anstrengelse så hadde de klart det.
    Hilsen meg på til@tipsoss.no

    SvarSlett

Hei!
Velkommen til å legge inn din kommentar på Natur & Foto sin blogg.