onsdag 15. september 2010

En herlig hobby.

Jeg har nettopp kommet inn etter en luftetur med kamera og hund. Bikkja skal ut og tømme seg, mens kameraets minnekort skal fylles. En fin kombinasjon, jeg liker det, når jeg får gjort flere ting på en gang.

Foto: Kai jensen F/16 0,6 Sek

Det er deilig å rusle rundt med kamera uten større ambisjoner en å kose seg. Spesielt koser jeg meg nå, når høsten har satt farge på skogen. Bregnene opptrer i alle farge variasjoner, blåbærlyngen lyser rødt og morgenduggen glinser i spindelvev. Det er ikke alltid like smart å ha med seg bikkja da. Liza, bikkja altså, bryr seg lite om duggdråper og slikt. Hun tramper i veg mens fotografen iherdig forsøker å få foreviget de skjøre dråpene, før de blir trampet ned.


Foto: Kai jensen F/ 13 1,8 sek

Foto: Kai jensen F/11 1,6 Sek
Noen bilder fra dagens morgentur, man trenger ikke alltid å reise så langt.

Alle bildene er fotografert med et Canon 180 mm nærobjektiv. Under opptak benyttet jeg speillås og snorutløser.

4 kommentarer:

  1. Ja, den kombinasjonen kjenner jeg godt. Bikkja skal ut hver eneste dag, uansett vær og da blir ofte et hus med påfølgende ofte med.

    Men jeg har en nysjerrig hund og når nesen min går ned for å se, kommer nysjerrigheten selv labbende og lurer på hva jeg har funnet nå da :D

    Men en aldeles herlig turkamerat som får lov å "ødelegge motiver" for meg av og til!!

    Fine perspektiv du viser, Kai :)

    SvarSlett
  2. Hva er speillås?

    Trådutløser har jeg nettopp fått meg..=) Gleder meg til å ta det i bruk!
    Flotte bilder! Likte spesielt nærbildet av soppen!

    SvarSlett
  3. Kan det bli bedre? Fine fotos du har:)

    SvarSlett
  4. Knut Håvard Solberg26. oktober 2010 kl. 22:54

    Flotte bilder ;)

    Og ekstra gøy når jeg kan tenke meg de er i fra hjembygda Nittedal. Var på Lightroom kurs'et dit hos Fotovideo. Men null anelse at du bor her i Nittedal.

    SvarSlett

Hei!
Velkommen til å legge inn din kommentar på Natur & Foto sin blogg.